Ha felkerested egy cég honlapját, majd később, más weblapokon böngészve is ennek a cégnek a hirdetéseivel találkoztál, akkor jó eséllyel téged is elért már egy remarketing kampány. A Google Adwords rendszer keretében bonyolítható remarketing lényege, hogy a hirdetéssel kifejezetten a potenciális vásárlókat célozzák meg.
Cikkünkben röviden ismertetjük a remarketing lényegét, majd – a teljesség igénye nélkül – kitérünk arra is, hogy remarketing hirdetések esetén mire kell figyelned, hogy megfelelj a GDPR rendelet által bevezetett követelményeknek.
Különböző marketing témájú kutatások kimutatták, hogy
A remarketing lényege, hogy hirdetéseiddel kifejezetten a lehetséges vásárlókat célzod meg, kizárólag azokat a vásárlói rétegeket éred el, akik korábban már valamilyen érdeklődést mutattak irányodba.
Jártak a honlapodon, körbenéztek a webshopodban, használták a mobilapplikációdat.
Az ilyen típusú hirdetések célja, hogy ezt a potenciális vásárlói réteget csábítsák vissza a honlapodra. Aki pedig már egyszer érdeklődött a terméked iránt, annak egy későbbi „emlékeztető” impulzus elég lehet arra, hogy végül ténylegesen vásároljon vagy újravásároljon.
A remarketing hirdetések különböző adatok gyűjtésével és cookieknak ( magyarul: sütiknek ) a felhasználók számítógépén történő elhelyezésével érik el a célzott vásárlói kört. Aki meglátogatja a honlapodat, annak az eszközére egy ilyen süti kerül, amely alapján a felhasználót később azonosítani tudják azok a webhelyek, amelyek szintén „részt vesznek” a remarketing kampányban (őket nevezik harmadik feleknek, ilyen lehet a Facebook is) és megjelenítik neki a hirdetésedet.
Mint láthatod, egy kampány során személyes adatokat gyűjtesz, weblapod cookie-t helyez el a felhasználó által használt eszközön, mely vásárlási szokásainak monitorozására ad lehetőséget, ezért vonatkozik rá a GDPR rendelet.
A GDPR (General Data Protection Regulation, azaz Általános Adatvédelmi Rendelet) az Európai Parlament és a Tanács 2018. május 25. óta – minden úniós országban – kötelezően alkalmazandó adatvédelmi rendelete. Ez egy részletes és bonyolult, 99 cikkből álló jogszabály, melynek pontos, minden helyzetre kiterjedő alkalmazásával kapcsolatban csakis szakértő jogásztól várhatsz biztos válaszokat.
A BP Legalnál felkészült ügyvédek várnak, akik jogi segítséget nyújtanak minden helyzetben.
hello@bplegal.hu
A GDPR lényegében akkor kötelez téged, ha európai uniós állampolgárokra vonatkozó személyes adatok gyűjtesz és/vagy dolgozol fel ( kezelsz ). Egyik oldalon tehát az uniós állampolgár van, másik oldalon pedig mindenki, aki az ő személyes adataikat kezeli – függetlenül a cég székhelyétől vagy az adatkezelés/feldolgozás földrajzi helyétől. Google Adwords kampányok esetében tehát szinte biztos, hogy rád is vonatkozni fognak ezek rendelkezések. Lényegében csak akkor lehet kivétel:
A lényeg, hogy szerezd meg a felhasználók kifejezett, egyértelmű beleegyezését, mielőtt az analitikus adatokat elkezded gyűjteni vagy a hirdetési cookie-kat „elhelyezed” az eszközeiken. Ennek a mondatnak minden szava nagyon fontos, ez a GDPR megfelelés egyik alapja.
A pontos, teljeskörű tájékoztatás a megfelelés egyik nagyon fontos követelménye.
Arról is rendelkezned kell, hogy ha a felhasználó kérni szeretné a rá vonatkozó adatok törlését, ezt milyen módon teheti meg. Itt nemcsak a regisztrációkor megadott adatokra kell gondolni, hanem azon analitikus adatokra, amelyek csak az azokat gyűjtő/kezelő által törölhetőek. Javasolt megadni az adatvédelmi tisztviselő nevét és például egy e-mail cím formájában azon elérhetőséget, amelyen keresztül az adatok törlése iránti igény jelezhető.
A kifejezett és egyértelmű elfogadás nagyon fontos. Olyan megoldás nem megfelelő, hogy tájékoztatod a felhasználókat a reklám célú cookiek használatáról, melyet a „Rendben” vagy „Megértettem” gomb megnyomásával elfogadnak és tovább is tudnak lépni. Ekkor ugyanis nincs választási lehetőségük. Ezért legalább az „Elfogadom / Nem fogadom el”, „Hozzájárulok / Nem járulok hozzá” lehetőségek közötti választást biztosítani kell számukra.
Úgy szintén megoldás lehet, hogy a felhasználóknak be kell pipálnia azokat a cookie-kat, amelyek használatához hozzájárul.
Mivel minden helyzet más és más, ezért, hogy biztosra menj, célszerű adatvédelmi szakértő vagy ügyvéd segítségét kérned!
Érdemes ezt komolyan venned, hiszen ha bármi probléma adódik, azt egységes, európai bírságlista alapján szankcionálják, így egy pár százezres büntetésre minimum számíthatsz.
Természetesen nem célunk elvenni a kedved sem egy webshoptól, sem egy remarketing kampánytól, hiszen jól működnek, de alaposnak és körültekintőnek kell lenned a GDPR-ral!
A BP Legalnál felkészült ügyvédek várnak, akik jogi segítséget nyújtanak minden helyzetben.
Mi történik a kapcsolatfelvétel után?
1
Az űrlap elküldése után felvesszük veled a kapcsolatot és megbeszéljük az együttműködés részleteit.
2
Igényeidnek megfelelően részletes tájékoztatást adunk az ügyintézés menetéről, időtartamáról és költségeiről.
3
Együttműködésünk során maximális ügyvédi támogatást nyújtunk, legyen szó bármilyen jogi területről.
Ezeket olvastad már?
Copyright © 2021 – BP Legal
Minden jog fenntartva